Co to jest doradztwo podatkowe i ile kosztuje?

Jesteś właścicielem firmy i potrzebujesz pomocy? Skorzystaj z profesjonalnego doradztwa podatkowego. Dowiedz się, czym właściwie jest. Co wchodzi w zakres obowiązków kancelarii doradztwa podatkowego? Jak rozpoznać profesjonalistę? Pytania na te odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule. Sprawdź, czym jest doradztwo podatkowe, a także ile dokładnie kosztuje usługa.

Czym jest doradztwo podatkowe?

Jak wynika z definicji ustawowej czynności w zakresie doradztwa podatkowego, obejmują przede wszystkim opinie oraz wyjaśnienia podatnikom, płatnikom czy inkasentom. Wyjaśniają obowiązki podatkowe czy celne również na temat administracyjnej egzekucji. Zakres ich usług obejmuje także pomoc oraz prowadzenie ksiąg czy ewidencji w celach podatkowych. Sporządzają również zeznania podatkowe. Reprezentują postępowania, które są toczone przed danymi organami w sprawach, które są związane z realizacją obowiązków. Oprócz tego mogą wykonać niezależny audyt funkcji podatkowej. Oznacza to, że doradztwo podatkowe stanowi profesjonalną pomoc dla właścicieli firm czy podatników z uwzględnieniem przepisów. Ich działanie oznacza ochronę majątku przed skutkami kar za na przykład nieznanie prawa czy obciążeń podatkowych. Zabezpieczają także osoby przed prawnymi sankcjami.

Zakres obowiązków

Zgodnie z ustawą o doradztwie podatkowym, obejmują one czynności w zakresie:

• prowadzenia w imieniu oraz na rzecz podatników, inkasentów czy płatników rachunkowych czy podatkowych ksiąg. Także ewidencji do celów podatkowych czy udzielanie pomocy
  • udzielania płatnikom, inkasentom czy podatnikom porad podatkowych, opinii czy wyjaśnień w formie obowiązków podatkowych i celnych. Także w sprawach egzekucji administracyjnej, która jest związana z obowiązkami
  • sporządzanie zeznań oraz deklaracji podatkowych, jak również udzielanie pomocy
  • reprezentację w postępowaniu przed organami publicznej administracji czy w kwestii sądowej kontroli decyzji klub innych aktów administracyjnych
  • doradzanie w kwestii międzynarodowego prawa podatkowego
  • pomoc w zakresie użytkowania pomocy publicznej czy funduszy unijnych

Po czym poznać profesjonalistę?

Specjalistę można poznać dzięki przebytemu egzaminowi na doradcę prawnego. Warto wiedzieć, że zgodnie z wykonywaniem zawodu jest objęty obowiązkowemu ubezpieczeniu od cywilnej odpowiedzialności. Doradca podatkowy w Poznaniu czy innym mieście musi ponadto zachować w tajemnicy wszelkie informacje czy fakty. W działaniu przed organami państwowej administracji w kwestii obowiązków podatkowych jest pełnomocnikiem płatnika, podatnika czy inkasenta. Dodatkowo może występować przed sądem jako pełnomocnik w działaniu w zakresie sądowej kontroli administracyjnych decyzji. Ważne, aby sprawy odnosiły się do podatkowych obowiązków.

Ile kosztuje usługa?

W zakresie prawa podatkowego cena wynosi 100 złotych. W sytuacji konsultacji podatkowych dla osób fizycznych koszt za godzinę wynosi 200 złotych. Dla przedsiębiorców to koszt około 250 złotych podobnie jak konsultacje podatkowe u klientów.