Artykuł sponsorowany

Czym kierować się podczas wyboru biura rachunkowego?

Czym kierować się podczas wyboru biura rachunkowego?

Zakładając własny biznes, jesteśmy niemal zmuszeni do prowadzenia księgowości. Niektóre firmy doskonale radzą sobie bez biura rachunkowego, jednak – przy obecnych zagmatwanych zasadach ekonomicznych – jest to rzadkość. Niezależnie od tego, czy jesteśmy założycielami jednoosobowej działalności gospodarczej, czy raczej większej spółki, przed każdym z nas staje pytanie – jak wybrać dobre biuro rachunkowe? W artykule rozwiejemy wątpliwości.

Kwalifikacje i referencje biura rachunkowego

Niegdyś obowiązywały bardziej rygorystyczne zasady co do założenia biura rachunkowego w Polsce. Obecnie takie miejsce może stworzyć każda osoba, która spełniła trzy warunki:

  • posiada pełną zdolność do czynności prawnych,

  • zawarła umowę ubezpieczenia OC na wypadek szkód związanych z prowadzoną działalnością (bardzo ważna kwestia dla klienta),

  • nie była karana w zakresie pewnych przestępstw (szczególnie związanych z księgowością, ekonomią).

W związku z tym wybór biura rachunkowego jest utrudniony. Łatwo można trafić na słabą firmę, która źle poprowadzi nasze firmowe finanse. Każdy potencjalny klient powinien sprawdzić, jakie referencje, kwalifikacje i doświadczenie ma dane biuro rachunkowe. Ponadto warto się dowiedzieć, jakie tytuły zawodowe posiadają wszyscy zatrudnienie specjaliści (czy i z jakim wynikiem ukończyli studia, kursy). Należy także sprawdzić opinie – w internecie bądź wśród dawnych klientów danego biura rachunkowego (jeżeli mamy do nich dostęp). Według ogólnej opinii nowoczesne biuro rachunkowe ADF Lidmar spełnia wszystkie standardy.

Obecność ubezpieczenia OC

Mimo wszystko lepiej się upewnić, czy biuro rachunkowe rzeczywiście posiada ubezpieczenie OC (musi, to jego obowiązek). Dzięki niemu w razie błędu pracowników klienci mogą dochodzić rekompensaty szkody. Warto jednak dopytać, jaki jest zakres owego ubezpieczenia oraz wartość sumy gwarancyjnej. Poza podstawowymi kryteriami istnieją także tzw. ubezpieczenia nadwyżkowe, z których muszą korzystać biura rachunkowe obsługujące większe przedsiębiorstwa (ponoszą większe ryzyko).

Dodatkowe ułatwienia

Coraz więcej biur rachunkowych decyduje się prowadzić tzw. biuro wirtualne (księgowość w chmurze). Dzięki niemu wszystkie wyliczenia, dokumenty i sprawy finansowe będą przechowywane elektronicznie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.